.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
بازديد هیئت عراقي از واحدهای صنعتی مازندران

هیئت تجاری صنعتی اقلیم کردستان عراق ظهر دوشنبه در سومین روز از سفر به مازندران از دو واحد صنعتی تولید ایرانیت و سفال در ساری و بهشهر بازدید کردند.

به گزارش شمال نيوز، رئیس سازمان مسکن و شهرسازی مازندران ظهر دوشنبه در حاشیه بازدید از کارخانه سفال طبرستان بهشهر که هیئت تجاری صنعتی اقلیم کردستان عراق حضور داشتند، گفت: ‌صدور پروانه ساختمانی بدون استفاده از سفال در بام های سازمان های مازندران ممنوع شده است.

سید رسول رسولی با بیان اینکه استفاده از سفال در بامهای سازه های مسکونی و غیر مسکونی از مصوبات شورای مسکن استان است، افزود: ‌بر اساس ابلاغیه این شورا به شهرداری ها صدور پروانه بدون استفاده از سفال ممنوع شده است.

وی تصریح کرد: سفال از معماری های فرهنگی و بومی خطه مازندران بوده که باید آن را حفظ و احیا کرد.

رسولی افزود: ‌در طرح جامع شهری استان مازندران بر رعایت استفاده از معماری های بومی تاکید شده است و از این پس در پروژه های مسکن مهر و مدرسه سازی استان از بام های سفالی استفاده می شود.

محمود قربانی مدیرکارخانه سفال طبرستان نیز در گزارشی به هیئت تجاری صنعتی اقلیم کردستان عراق گفت:‌ این کارخانه با تولید سالانه 15 میلیون قالب سفال بزرگترین و مدرن ترین شرکت تولید سفال در خاورمیانه است.

وی با بیان اینکه این کارخانه به صورت مستمر در چهار سال اخیر به عنوان صادرکننده نمونه کشور معرفی شده است، افزود: ‌تولیدات این واحد تولیدی به کشورهای ترکمنستان، ترکیه و عراق صادر می شود.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه شرایط اقلیم کردستان عراق با مازندران سازگاری دارد از آمادگی این واحد تولیدی برای تامین سفال اقلیم کردستان عراق خبر داد.

هیئت تجاری اقتصادی و صنعتی کشاورزی اقلیم کردستان عراق در ادامه سفر به مازندران عصر دوشنبه در همایشهای تخصصی گردشگری، فنی مهندسی و همایش فرصتهای تجاری دو استان شرکت خواهند کرد و تفاهمنامه های همکاری مشترک امضا می کنند.

این هیئت عصر سه شنبه ساری را به مقصد کردستان عراق ترک خواهند کرد./مهر


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.1 seconds.